Фізика для І курсу.


https://coollib.com/b/376096/read  історія








Група_______ Прізвище та ім’я ______________________________ Дата _________


ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 2

Тема. Вивчення руху тіла по колу. 

Мета: визначити характеристики рівномірного руху кульки по колу: період обертання, обертову частоту, лінійну швидкість, доцентрове прискорення й модуль рівнодійної сил, які надають кульці цього прискорення. 

Обладнання: штатив із муфтою та лапкою, нитка завдовжки 50–60 см, аркуш паперу, циркуль, терези з важками, секундомір, кулька, лінійка, динамометр.


Хід роботи

Підготовка до експерименту

Нарисуйте на аркуші концентричні кола радіусами 8, 10, 11 см. 


Експеримент

Суворо дотримуйтесь інструкції з безпеки. Результати вимірювань відразу заносьте до таблиці.

1. Виміряйте масу кульки.

2. Зберіть установку (див. рисунок).

3. Розкрутіть маятник так, щоб траєкторія руху кульки якомога точніше повторювала одне з кіл, зображених на папері. Виміряйте інтервал часу t, за який кулька здійснить 10 повних обертів.

4. Виміряйте модуль рівнодійної Fвимір, зрівноваживши її силою Fпруж пружності пружини динамометра (див. рисунок).

5. Провідіть аналогічний дослід для решти кіл.

Маса кульки

m, кг

Радіус кола

r, м

Час руху

t, с

Кіль-кість обертів

N

Рівно-дійна

Fвимір, Н

Період обер-тання

T, с

Обер-това частота

n, с-1

Лінійна швид-кість

v, м/с

Доцен-трове при-скорення

aдц, м/с2

Рівно-дійна

Fобч, Н

50 г

перевести в кг

0,10

10

15

1,70






0,15

15

22

2,65






0,20

20

31

3,60







Опрацювання результатів експерименту

1. Визначте період обертання T, обертову частоту n, лінійну швидкість v руху кульки: 

T=t/N               n=N/t              v=2rП/T

Результат пошуку зображень за запитом "тетрадь клеточки"

Результат пошуку зображень за запитом "тетрадь клеточки"


2. Визначте модуль доцентрового прискорення кульки: aдц=42rT2

Результат пошуку зображень за запитом "тетрадь клеточки"


3. Визначте модуль рівнодійної сил Fобч, які надають кульці, що рухається, доцентрового прискорення: Fобч=maдц

Результат пошуку зображень за запитом "тетрадь клеточки"


4. Порівняйте виміряне й обчислене значення рівнодійної сил, визначте відносну похибку експериментальної перевірки рівності Fобч=Fвимір (див. п. 5 § 2).

FвимірFобч                       =FобчFвимір-1∙100%

Результат пошуку зображень за запитом "тетрадь клеточки"


Аналіз експерименту та його результатів

Проаналізуйте експеримент і його результати. Сформулюйте висновок, у якому зазначте: 1) фізичні величини, які ви визначали; 2) точність проведеного експерименту та причини похибки.

Висновок

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

Творче завдання  (виконувати тільки на оцінку 10-12)

Використовуючи результати експерименту й виконавши додаткові вимірювання, визначте силу натягу нитки, що діє на кульку під час експерименту. Опишіть свої дії, наведіть математичні розрахунки.

   ______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________













Самостійна робота з теми «Рівномірний рух матеріальної точки по колу»

1 варіант

1. Фізична величина, яка дорівнює інтервалу часу, за який тіло здійснює один оберт. (1 бал)

а) Лінійна швидкість руху тіла           б) Кутова швидкість

в) Період обертання                             г) Обертова частота

 

2. Формула для визначення кутової швидкості. (1 бал)

а)                    б)                    в)                     г)

 

3. Тіло, прив’язане до мотузки, рухається по колу у вертикальній площині. У момент, коли тіло перебуває в точці А, мотузку відпускають. Що буде з тілом? (1 бал)

а) Зупиниться                                                  б) Продовжить рух по дузі кола

в) Буде рухатися до центра кола                   г) Буде рухатися вертикально вгору

 

4. Кулька рівномірно рухається по колу. У якому випадку напрямок прискорення руху кульки показано правильно? (1 бал)

а)                    б)                    в)                     г)

                            

                                   Завдання 3                                                      Завдання 4

 

5. Автомобіль рівномірно рухається зі швидкістю 54 км/год по опуклому мосту радіусом 450 м. З яким прискоренням рухається автомобіль? (2 бали)

 

6. У режимі віджиму барабан пральної машини здійснює 600 обертів протягом 1 хв. Якими є період і кутова швидкість обертання барабана? (3 бали)

 

7. Хвилинна стрілка годинника вдвічі довша за годинну. У кінця якої стрілки лінійна швидкість більша? У скільки разів? (3 бали)

 


 

Самостійна робота з теми «Рівномірний рух матеріальної точки по колу»

2 варіант

1. Фізична величина, яка чисельно дорівнює куту повороту радіуса за одиницю часу. (1 бал)

а) Лінійна швидкість руху тіла             б) Кутова швидкість

в) Період обертання                               г) Обертова частота

 

2. Формула для визначення модуля доцентрового прискорення. (1 бал)

а)                    б)                    в)                     г)

 

3. Автомобіль, виконуючи поворот, рівномірно рухається по колу. У якому випадку напрямок швидкості руху автомобіля показано правильно? (1 бал)

а)                    б)                    в)                     г)

 

4. Льотчик виконує «мертву петлю». У якому випадку напрямок прискорення руху літака показано правильно? (1 бал)

а)                    б)                    в)                     г)

                              

                                   Завдання 3                                              Завдання 4

 

5. Колесо автомобіля, радіус якого 40 см, має кутову швидкість 3 рад/с. Визначте доцентрове прискорення колеса. (2 бали)

 

6. Диск НВЧ-печі здійснює три оберти за 0,5 хв. Якими є період і лінійна швидкість обертання точки, віддаленої від центра диска на відстань 5 см? (3 бали)

 

7. У скільки разів і як необхідно змінити радіус колової орбіти штучного супутника Землі, щоб частота його обертання зменшилась у 8 разів, а лінійна швидкість руху по орбіті зменшилась у 2 рази? (3 бали)

 

























  Від 09/03   Завдання для групи     опр
Для чого вивчати  фізику!  Розв’яжіть завдання і отримаєте відповідь!
 №1 (звичайна задача для експертів здорожнього руху)
Два автомобілі зазнають автомобільної аварії (лобове зіткнення). Після «лобового» зіткнення,  ця «груда металобрухту» продовжувала рухатися, вздовж прямої,  за напрямком руху першого авто зі швидкістью 10 м/с. Чи перевищував перший автомобіль  дозволену швидкість в 50 км/год , якщо другий автомобіль до зіткнення був нерухомий?  Маси автомобілів становили відповідно – 1080 кг та 1620 кг.
№2 (для зустрічаючих  новорічну  ніч).
Порохова ракета з масою в 120 г злітає вертикально з поверхні Землі, маючи пороховий заряд  масою в 50 г. Знайти  початкову  швидкість ракети та на яку висоту вона зможе піднятися, якщо вважати що згорання пороху відбувається миттєво, а освітлювальна частина ракети за рахунок опору повітря, в 5 разів зменшить свою висоту піднімання. Швидкість витікання газів становить 300 м/с.
№ 3 (для мореплавців)
Чи зможе потужна повітродувка,  що знаходиться на човні,  привести в рух невеликий вітрильник, якщо спрямувати потік повітря на вітрила?  В інший бік? Відповідь обгрунтувати.

Завдання для групи 26 ок  від 04/02 2019

Розв'язати задачу: Закон збереження енергії Розв'язати задачі №1. Яку роботу здійснює двигун автомобіля масою 1300 кг, коли зрушує з місця і перші 75 м шляху він проїзджає за 10 с. Коефіцієнт опору становить 0,05.

http://www.etomesto.ru/shubert-map/28-13/           цікаво

Завдання  для групи 35 кп від 19/01

Самостійно вивчити   тему "Види механічних коливань"  § 20, 21 з підручника Фізика 11 кл автор ЄВ Коршак.  Надати відповіді на стор 110 та 114.




Завдання  для групи 38 е від 19/01    

Вивчити тему "Механіка рідин та газів"    в підручнику Фізика та астрономія 10 кл  автор Т. М. Засєкіна   https://drive.google.com/file/d/1sW0OLIj4YvKsOzEJcM4hmo5saR_8V-iC/view  



                        


 Тут ви  можете відкрити будь-який  підручник


 https://drive.google.com/file/d/13PIBtobHNdhIG_ZWuoI-9DGBURjlVMCg/view                    сиротюк

 https://drive.google.com/file/d/1sW0OLIj4YvKsOzEJcM4hmo5saR_8V-iC/view                         Т. М.  Засєкіна 

https://drive.google.com/file/d/1ZnEbGO3qtY6W5rT6OyQMpsmNDgGbzGrL/view                        бар’яхтар



https://drive.google.com/file/d/1ZnEbGO3qtY6W5rT6OyQMpsmNDgGbzGrL/view














Задача:   Знайти на яку висоту підніметься м'яч, кинутий вертикально вгору зі швидкістю 20 м/с та  скільки часу він летітиме вгору. опором повітря знехтувати.

Завдання 2. (тільки для 7опр та 26 ок)
 З літака, що летить на висоті 400 метрів над поверхнею землі, скидають вантаж. За скільки метрів від цілі його потрібно скинути, щоб вантаж попав в неї? Швидкість літака  - 360 км/год. Опором повітря знехтувати.









Дивитися  всім






Завдання  за 

Задача 1. Піднімаючись по східцях вгору, людина розвиває потужність 200 Вт. За який час вона зможе піднятися на 9 поверх, якщо висота поверху становить  2,80 м? Вважати, що вся її енергія розходується на підіймання. 

Задача 2. Ви працюєте вантажником і завантажуєте авто. За який мінімальний час вам вдасться це зробити, якщо ваша номінальна потужність 100 Вт (номінальна -це така потужність коли будь-який механізм працює, не перегріваючись, довгий час)?  Вантаж "штучний", маса одної речі -20 кг, піднімається на висоту, в середньому, 1 м. Вантажопідйомність  2 тони. 

Завдання на додаткову оцінку( не є обов'язковим  до виконання)
"Дайте мені точку опори, я переверну Землю". -Архімед
Доведіть або спростуйте це твердження, якщо Архімед може отримати всі речі, які йому можна використати(важіль, точку опори тощо). Архімед важить 80 кг, Земля - 6*10^26 кг. Перевернути Землю = підняттю на 1 м. Міркування повинні бути підтвердженні відповідними розрахунками. Хто розв'яже - буде звільнений від контрольної роботи

Завдання для гр. 25ок за 02/04

Тема: "Робота та енергія"
Розв'язати задачі:
1) На яку висоту теоретично може вистрибнути людина, що розігналася до  швидкості 8 м/с?

2) Тіло вільно падає з висоти 300 м. Яка його швидкісь в кінці падіння? Чому теоретичні розрахунки завжди виявляються відмінними від дійсних?

Для розв'язку задач зробити повний запис:
Записати скорочено умову, перевести величини (при потребі) в СІ, записати та пояснити використані  формули, вивести робочу формулу, провести обчислення, перевірити одиниці виміру  фізичних величин, осмислити отриманий результат та записати відповідь. 








Завдання для підготовки до контрольної роботи в групах 34кп, ....... 25ок

Завдання для групи 25 ок   на 05/02

Розв'язування задач на тему:
Сила тяжіння. Вага  і невагомість. Штучні супутники Землі. Розвиток космонавтики. 

Завдання: Повторити тему та розв'язати задачі №3 з підручника на сторінці 66 підручник  Ф10   https://drive.google.com/file/d/0B9MwJPpUWstgRlNzcC1iOXJ0TjQ/view?usp=sharing

та: Геодезичний супутник  рухається над Землею на висоті 1330 км над поверхнею (RЗемлі = 6370 км). З якою швидкістю він рухається, якщо орбіта колова? Маса Землі - в попередній задачі.

Завдання для групи  77 т  на 05/02

Тема: "Штучні супутники Землі. Розвиток космонавтики" Написати реферат на вказану тему. Виконати можна на звичайному аркуші з зошита (3 - 5 сторінок тексту з формулами та титульна сторінка) (можливий варіант роздруковки) 
План (наближений, можливий свій варіант)
1. Рух навколо Землі, перша космічна швидкість. 2. Чому ракети. 3.Запуски перших супутників. 4.Перший політ  людини. 5. Космонавти та астронавти. 6. Польоти в космосі. 7. Перший космонавт України.

Завдання для групи 34 кп за 05... 02 ..2018

Ознайомитися з матеріалом §27 на стор 101 (прочитати і взяти до уваги)
Фізика 10 кл.  Автор КоршакЄВ 
Вивчити   §28. (стор 102 - 104)  Записати означення імпульсу тіл  та закон збереження імпульсу, записати формули  означення імпульсу та закону збереження ( знайдете в кінці параграфа). Відповісти на запитання 1(усно),2,3(письмово) та розв'язати  задачу №1. вправа  18 на стор 104 .

Завдання для групи 34 кп за 01... 02 ..2018

Прочитати §  Матеріал за адресою     https://drive.google.com/file/d/0B9MwJPpUWstgRlNzcC1iOXJ0TjQ/view?usp=sharing

Законспектувати наданий матеріал (формули записати обов'язково)

Розв'язати задачу  № 1 та написати відповіді на контрольні запитання





Завдання для відпрацювань 

 з теми 

"Кінематика"та  "Динаміка"

!!!!!!!!    Для  групи 25 ок.     Це завдання дійсне до 15 /01 2018  
Можуть виконувати учні інших груп (76т, 77т, 33 кп)

Це завдання є обов'язковим для учнів з оцінкою "високий рівень"

Для учнів з оцінкою "достатній " виконання  1, 3 завдання є  обов'язковим.  (2 ЗАВДАННЯ ТАКОЖ МОЖНА ВИКОНАТИ).

Всі бажаючі також можуть взяти участь.

Для виконання заведіть окремий зошит -(12 арк)

Завдання 1Тіло рухається інерціальній системі відліку рівномірно і прямолінійно зі швидкістю 16 м/с, яка також рухається перпендикулярно до руху тіла зв швидкістю 9 м/с. Розв'язати основну задачу механіки, якщо початкові координати тіла становили (0, 0) відповідно до осей  ОХ та OY . Час руху становив 10 с. Знайти також  повну швидкість тіла (відносно нерухомої системи відліку) а також його повний шлях. Зобразити цей рух графічно. Масштаб взяти відповідно до розмірів сторінки аркуша.


Завдання 2  (використати ІІ закон Ньютона)Тіло, масою 1 т, рухається під дією сили 50 Н 1 хвилину. Який шлях воно здолає за  цей час, якщо його початкова швидкість становила 10 м/с. Розглянути можливі варіанти напрямку руху (за і проти, інші не брати).


Завдання 3 Тіло рухається вертикально вниз з прискоренням g                      (використати 10 м/с^2) протягом 5 с. Знайти пройдений тілом шлях за 1, 2, 3, 4, 5 секунд. Порівняйте їх. Початкова швидкість: а) - 0 м/с; б) +5 м/с.


Продовжуємо навчатись  розв'язуванню задач.  (завдання виконати в  зошиті бажано до: 16 /01 - 20 /01) 

Космічний апарат за добу здійснив 16 обертів навколо Землі. Визначити його частоту та період обертання . Яку відстань він  здолав, якщо висота його колового (майже) руху  становила 330 км над поверхнею Землі. Радіус земної кулі прийняти за 6370 км. Обчислення проведіть в найбільш зручних одиницях.



1 комментарий: